۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85604551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه های حمل و نقل ارزان در آمستردام

۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85604551
راه های حمل و نقل ارزان در آمستردام

تهران- ایرنابازار- استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی آمستردام برای رفت‌وآمد در شهر یک انتخاب هوشمندانه است زیرا وسایل بسیار تمیز و وقت‌شناس هستند. در این مقاله قصد داریم راه‌های حمل‌ونقل ارزان در آمستردام را بررسی کنیم.

ایرنابازار- اگر قصد رزرو هتل آمستردام دارید و دوست دارید برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشید، حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

پرفروش‌ترین بلیط آمستردام

بلیط حمل‌ونقل عمومی GVB از €۱۵,۰۰ شروع می‌شود. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در آمستردام، دوچرخه است. هزاران نفر از آنها را خواهید دید که اطراف شما حرکت می‌کنند و آنها استادان بی‌چون‌وچرای خیابان‌ها هستند. شما اتومبیل‌های بسیار کمی را خواهید دید که عمدتا به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری و مشکلات پارکینگ است. از سوی دیگر، شبکه حمل‌ونقل آمستردام، از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی و قطار، بسیار عالی، وقت‌شناس و بسیار کارآمد هستند. خدمات حمل‌ونقل عمومی آمستردام بیشتر توسط شرکت GVB (Gemeentelijk Vervoers Bedrijf) اداره می‌شوند. فقط چند خط اتوبوس توسط EBS و Connexxion اداره می‌شود. بلیط‌ها و کارت‌های روزانه زیادی برای استفاده از شبکه حمل‌ونقل وجود دارد که هم برای ساکنان و هم برای گردشگران زیادی که هر روز از آن بازدید می‌کنند طراحی شده‌اند.

اگر قصد رزرو هتل آمستردام دارید، درباره وسایل حمل‌ونقل این شهر نیز مطالعه کنید. بلیط‌های تک را می‌توان در تراموا و اتوبوس از راننده بخرید و در همه شبکه GVB از اولین اعتبارسنجی تا زمان انقضا بدون محدودیت معتبر است. اما مراقب باشید که پول نقد دیگر در اتوبوس‌ها و ترامواهای آمستردام پذیرفته نمی‌شود و فقط با کارت می‌توانید هزینه را بپردازید. بااین‌حال، بهترین راه‌حل اگر برای چند روز به آمستردام سفر می‌کنید، خرید یک کارت روزانه است که امکان سفر نامحدود با همه وسایل حمل‌ونقل را فراهم می‌کند.

راه های حمل و نقل ارزان در آمستردام

اتوبوس فرودگاه اکسپرس

اتوبوس فرودگاه اکسپرس SHOW Amsterdam Airport Express اتوبوسی سریع است که فرودگاه آمستردام-اسکیپول را به مرکز آمستردام متصل می‌کند که توسط شرکت Connexxion ارائه شده است. در طول روز، سرویس توسط اتوبوس ۳۹۷ ارائه می‌شود و هر هشت دقیقه یک‌بار از ترمینال B۱۷ حرکت می‌کند. در شب، بین ساعت یک صبح تا پنج بامداد، خدمات توسط اتوبوس N۹۷ ارائه می‌شود.

بلیط GVB ۱یک‌ساعته

با بلیط تکی ۱h GVB می‌توانید از همه خطوط GVB در عرض یک ساعت از اولین اعتبارسنجی استفاده کنید. این بلیط به شما این امکان را می‌دهد که در عرض ۶۰ دقیقه از چندین وسیله حمل‌ونقل استفاده کنید. البته هر بار که از آن استفاده می‌کنید باید بلیط خود را مهر بزنید. دقت داشته باشید که سفر به فرودگاه آمستردام و اتوبوس‌های شبانه معتبر نیست. می‌توانید ۱h GVB را از دستگاه‌های خودکار در همه ایستگاه‌های مترو، اتوبوس‌ها، ترامواها و کیوسک‌های اطلاعات توریستی بخرید. متاسفانه امکان خرید اینترنتی از قبل وجود ندارد. قیمت فعلی ۳.۲۰ یورو برای بزرگ‌سالان است.

کارت‌های روزانه GVB

کارت‌های روزانه GVB همچنین گذرنامه‌های چندروزه ارائه می‌دهد که با آنها می‌توانید در همه شبکه حمل‌ونقل شهری، هم در روز و هم در شب سفر کنید. کارت‌های اعتباری از یک تا هفت روز با قیمت‌های ۸.۵۰ یورو برای کارت ۲۴ ساعته تا ۳۶.۵۰ یورو برای گذرنامه هفت‌روزه وجود دارد. این کارت اولین باری که در هر وسیله حمل‌ونقل تایید و فعال می‌شود. اعتبار هر بلیط از اولین تایید اعتبار تا ساعت ۰۴:۰۰ روز بعد از آخرین روز اعتبار است.

لازم به ذکر است که این گذرنامه‌ها برای اتوبوس‌های شبانه GVB و اتوبوس ۶۹ که Schiphol Plaza را به ایستگاه Amsterdam Sloterdijk متصل می‌کند نیز معتبر هستند. فقط بلیط ۲۴‌ساعته را می‌توان در تراموا و اتوبوس خرید، درحالی‌که بقیه بلیط‌ها را می‌توان در مرکز اطلاعات و بلیط GVB در ایستگاه مرکزی یا به‌صورت آنلاین به‌راحتی تهیه کرد. اگر قصد رزرو هتل آمستردام دارید، حتما برای خرید این موارد و استفاده از سیستم حمل‌و «قل عمومی برنامه داشته باشید.

راه های حمل و نقل ارزان در آمستردام

حمل‌ونقل عمومی در شهر زیبای آمستردام

حمل‌ونقل عمومی در آمستردام برای همه است. ساکنان آمستردام، بازدیدکنندگان و گردشگران، دانشجویان و مسافران، همه می‌توانند از انواع خدمات بهره ببرند و در شهر جابه‌جا شوند. همه آمستردام با این وسایل پوشش داده می‌شوند. برای سفرهای روزانه شما به مدرسه، محل کار یا تحصیل یا گردش در جاذبه‌های توریستی وسایل حمل‌ونقل عمومی آماده ارائه بهترین خدمات هستند. برای همه گردش‌ها و ماجراجویی‌ها در اوقات فراغت از وسیله‌های مناسب استفاده کنید. پیاده، با دوچرخه یا با اتوبوس، تراموا، مترو یا کشتی می‌توانید نقاط مختلف شهر را ببینید.

متروهای آمستردام

شبکه مترو در آمستردام از پنج خط تشکیل شده است: خطوط ۵۰، ۵۱، ۵۲، ۵۳ و ۵۴. خطوط شرقی به Gaasperplas و Gein و خط شمال/ جنوب می‌رسد.

اتوبوس‌های آمستردام

شبکه اتوبوس در سرتاسر آمستردام گسترده شده است و همه نقاط آمستردام را به هم متصل می‌کند. اتوبوس‌ها در شب نیز به همه افراد خدمات لازم را ارائه می‌دهند. بسیاری از آنها اتوبوس‌های برقی هستند.

ترامواهای آمستردام

شبکه تراموا همه شهر را به‌استثنای شمال و جنوب شرق آمستردام پوشش می‌دهد. تقریبا ۲۰۰ کیلومتر ریل با ۶۵۰ سوئیچ و ۵۰۰ ایستگاه وجود دارد.

کشتی‌های آمستردام

GVB خدمات کشتی را در کانال دریای شمال انجام می‌دهد. عبور از اکثر کشتی‌ها برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران یا موتورها رایگان است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.